تلفن تماس : ۴۰۸۰-۰۳۱ | ۳۲۲۵۲۵۵۵-۰۳۱

جلوگیری از پرز دادن فرش | سوال‌های رایج قالیشویی

قالی شویی در شیخ صدوق   قالی شویی خیابان برج    قالی شویی خیابان وحید   قالی شویی سه راه سیمین   قالی شویی خیابان سعادت آباد   قالی شویی چهارباغ بالا   قالی شویی هفدست   قالی شویی خیابان نظر   قالی شویی خیابان دانشگاه اصفهان   قالی شویی دروازه شیراز   قالی شویی میر   قالی شویی فیض

چگونگی از بین بردن پرز فرش

اصولا چرا چرا بعد از شستشوی فرش، فرش شروع به پُرزدهی میکند؟

اگر به تازگی فرش خود را شسسته باشید احتملاً درگیر پُرز و پُرزدهی فرش شده اید و سوالاتی مثل: علت پرزدهی فرش چیست؟ و یا حتی چرا فرش نو پُرز می دهد؟ پُرز دهی فرش به چه علت است؟ برای از بین بردن پُرزدهی فرش چکار باید کرد؟ و … برای شما پیش آ»ده باشد. در این مطلب سعی بر این شده است که به همه سوال های شما درخصوص پرزدهی فرش و روش های از بین بردن آن پاسخ داده شود.

پرز فرش چیست؟

پرز نوعی از الیاف باریکی است که با نشستن و تردد بر روی فرش به وجود می‌آید. پرز دادن فرش ماشینی؛ نو امری کاملاً طبیعی می‌باشد و پس از گذشت چند هفته برطرف می‌گردد. تمامی افراد می‌توانند با روش‌های مختلف، علت پرز دادن فرش ماشینی را به‌راحتی از بین ببرند و نگرانی از این بابت نداشته باشند.

علت پرز دادن فرش ماشینی و چند راهکار از بین بردن آن

 فرش‌های ماشینی  در انواع شانه های ۷۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه در بازار موجود و قابل عرضع هستند. در حالت کلی می‌توان گفت میزان پرزدهی فرش‌های ماشینی به عواملی همچون ضخامت نخ زمینه، ساختمان و نوع نخ به کار رفته، کیفیت الیاف و آهار به کار رفته، تعداد شانه، تراکم فرش و غیره بستگی دارد. هدف از نوشتن این مطلب، معرفی راهکارهای خانگی مناسب برای جلوگیری ازپرز دهی فرش می‌باشد.

1- استفاده از کسیه حمام

یکی از قدیمی‌ترین روش ها برای ازبین بردن پرز فرش، استفاده از کسیه حمام می‌باشد. در این روش ابتدا باید کسیه را خیس کرده و سپس در جهت خواب فرش کشیده شود. این کار را می‌توانید چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

2- جارو برقی با مکش بالا

این کار را باید به مدت یک هفته انجام دهید. البته شما می‌توانید جاروی حصیری نمداری را روی فرش بکشید تا رطوبت، پرزها را به خود جذبکند.

3- استفاده از شامپو فرش

در این روش شما به دو عدد دستمال نخی سفید نیاز دارید. ابتدا یکی از دستمال‌ها را به شاپو فرش آغشته کنید و روی فرش بکشید و با کمک دستمال دیگری که با آب مرطوب شده روی فرش بکشید تا اثرات شامپو پاک شود

4- استفاده از فرچه

استفاده از این راه کارممکن است به الیاف فرش آسیب بزند، اما اگراین کار به روش اصولی انجام شود، آسیبی به فرش وارد نمی‌کند. در این روش حتما باید فرچه را خیس کرده و در جهت خواب فرش بکشید.

5- استفاده از دستمال مرطوب

این روش جزء روش های آسان می‌باشد. بدین صورت که دستمال نخی سفید نمداری را در جهت خواب فرش بکشید وبعد کاملا مشاهده می‌کنید که پرزهای فرش از بین می‌روند.

6-استفاده از چسب کاغذی

چسب کاغذی را روی فرش چسبانده و سپس آرام از روی فرش جدا می‌کنیم تا بتواند پرزهای فرش را به خود جذب کند و از این طریق آن‌ها را از بین ببرد.

7- استفاده از شانه‌های مخصوص

در این روش باید شانه را در جهت خواب فرش بکشید.

8- استفاده از دستگاه پرزگیر خانگی

این دستگاه‌ها به راحتی و در اسرع وقت پرزهای فرش را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی